Caroline Mosselman

Sterrebos 116 4817 SJ Breda T 06 228 388 94

E caroline@massagepraktijkmosselman.nl

Sportmassage


Voor de inspanning

Bij het leveren van inspanning is een goede warming up belangrijk, omdat

je zo zorgt dat je spieren goed doorbloed zijn waardoor afvalstoffen die vrijkomen beter afgevoerd worden. Een goede activerende massage voordat

je inspanning levert, zorgt voor een goede doorbloeding zodat je minder kans hebt op spierpijn en blessures.


Let op: een massage mag je nooit in plaats van een warming up doen.

Het is een aanvulling op de warming up!


Na de inspanning en als onderhoud

Als je (sport)inspanning levert, maakt het lichaam afvalstoffen aan. Deze afvalstoffen kunnen zich ophopen in het lichaam en (spier)pijn en op langere termijn blessures veroorzaken. Een goede cooling down is essentieel na een geleverde (sport)inspanning. Een sportmassage is een goede aanvulling op

de cooling down en helpt het lichaam de opgehoopte afvalstoffen beter af

te voeren met minder kans op spierpijn en blessures.


Let op: een massage komt nooit in plaats van een cooling down.

Het is een aanvulling op de cooling down!


Niet alleen voor sporters

Ook al sport je niet (regelmatig), je lichaam produceert toch afvalstoffen.

Om dezelfde redenen als hierboven is een (sport)massage goed voor je.

Een goede doorbloeding zorgt voor een goede weerstand, zowel geestelijk

als lichamelijk. Ook na een periode van ziekte is een massage aan te raden.